Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», на виконання рішень Ради суддів України від 02.04.2015 року № 28, від 12.05.2016 року № 35, наказу голови суду з метою визначення рівня задоволеності роботою Золочівського районного суду Львівської області в період з 5 по 21 вересня 2016 року в суді в рамках Проекту «Система оцінювання роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи» було проведено комплексне оцінювання роботи суду методом анонімного анкетування за модулями: «Судове адміністрування» та «Задоволеність роботою суду учасниками проваджень».
Анкетування – це метод опосередкованого опитування, в процесі застосування якого кожному респондентові пропонується дати письмову відповідь на питання, згруповані у формі опитувального листа – анкети. В суді було проведено анонімне анкетування.
Оцінювання роботи дає керівникам судів такі можливості:
• отримувати інформацію про функціонування суду як установи на підставі поєднання якісно різних даних у цілісну картину;
• аналізувати роботу суду відповідно до існуючих у суспільстві очікувань щодо діяльності суду;
• своєчасно діагностувати існуючі ризики поточної діяльності та прогнозувати можливі проблеми, розробляти ефективні превентивні заходи;
• раціонально розподіляти ресурси та формулювати вимоги (запити) щодо підтримки з боку держави та громадянського суспільства;
• створювати фактичне обґрунтування управлінських рішень, стратегічних та поточних планів;
• забезпечувати задоволення існуючої в суспільстві вимоги щодо прозорості та підзвітності судів;
• зміцнювати соціально-психологічний клімат у колективі суду, посилювати позитивну мотивацію працівників, своєчасно реагувати на виклики стабільності та злагодженості колективу.
Єдиною уніфікованою методологією проведення опитувань учасників судових проваджень стосовно їхньої задоволеності роботою суду можна вважати методологію карток громадянського звітування (КГЗ), що стала частиною (одним із модулів) затвердженої СОРС.
Всього в анонімному анкетуванні взяло участь 51 особа, з яких 27 чоловіків та 24 жінки.
Найбільш активними були респонденти у віці 40-59 років - 24 особи, 14 осіб - у віці 18-35 років, 12 громадян у віці 26-39 років та 1 особа, якій виповнилося 60 років та старші.
Найбільша кількість респондентів були з вищою освітою – 24 особи (з яких у 14 осіб наявна вища юридична освіта), з середньою та неповною середньою освітою 14 осіб, з базовою вищою освітою 13 осіб.
73% респондентів проживають в населеному пункті, в якому розташований суд.
20% відвідувачів з’явилися до суду для представлення інтересів інших осіб, тобто є адвокатами чи юрисконсультами, 75% громадян представляли особисто себе, 5% вказали «інше» (представляли неповнолітніх та третіх осіб).
71% респондентів зазначили, що з’явилися до суду, щоб взяти участь у цивільному процесі, 10% – у кримінальному та – 19% у справах про адміністративне правопорушення.
За п’ятибальною шкалою якість роботи суду відвідувачі оцінили так: один бал поставили 2 особи, що становить 4% з опитаних, якість роботи суду вважають задовільною 4 особи – 8%, добре та відмінно –45 респондентів 88% відповідно.
Тож, задоволеність громадян роботою суду є досить високою та складає 88%, хоча звичайно роботу суду ще не можна вважати ідеальною, тому і надалі працівники суду будуть удосконалювати свої професійні навички та працювати над вирішенням проблемних питань, що виникають в роботі.
На питання «Чи легко Вам було знайти будівлю суду?» - 75% респондентів надали відповідь «цілком так».
94% опитаних громадян не зазнавали перешкод у доступі до приміщення суду.
69 % респондентів вважають, що люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду та користуватися послугами суду.
На питання «Чи завжди Ви мали можливість додзвонитись до суду та отримати потрібну інформацію?» 80% обрали оцінки «4 – швидше так» та «5 – цілком так», 2% обрали варіант «більш – менш». 12% опитаних залишаються невдоволеними надання інформації судом по телефону.
Щодо графіку роботи суду, можливості вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді (подати документи, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.) громадяни висловили свою думку наступним чином: «цілком так» та «швидше так» відповіли 84% респондентів всіх опитаних, такий високий відсоток говорить про задоволення відвідувачів графіком роботи суду та організацією роботи апарату суду.
Наступні питання стосувалися комфортності перебування в приміщенні суду. 84 % респондентам зручно та комфортно перебувати в приміщенні суду, а 10% опитаних вважають, що в приміщенні суду недостатньо зручних місць для відвідувачів.
Наступні питання анкети стосувалися повноти та ясності інформації.
На питання «Чи зручно розташовані інформаційні стенди?» 80% респондентів зазначили, що інформаційні стенди в суді розміщені зручно.
80% опитаних відзначили, що їх повною мірою задовольняє наявна на стендах інформація щодо справ, які призначені до розгляду.
Щодо зразків документів, які розміщені на стендах суду, то 80% респондентів поставили оцінку 4-5 балів, і лише 4 особи (8%) висловили своє незадоволення.
82% опитаних вважають, що інформація щодо сплати судового збору висвітлена на інформаційних стендах суду повно, 4 особи вважають, що інформація висвітлена неповно.
За результатами анкетування 29(43%) осіб користувалися сторінкою суду в мережі Інтернет (чи «Фейсбук»).
82% осіб на питання «Чи старанно працювали працівники суду та не припускалися помилок» поставили 4-5 балів, та 8% опитаних не задоволені роботою працівників суду.
Наступний блок питань стосувався дотримання строків судового розгляду.
На питання «Чи вчасно розпочалось останнє засідання по Вашій справі?» 78% респондентів поставили 4-5 балів, 12% опитаних оцінили від 1-3 балів. Враховуючи, що на час проведення анкетування в Золочівському районному суді Львівської області лише в одного судді наявні повноваження щодо здійснення правосуддя, то це висока оцінка респондентів.
Щодо вчасності отриманні судових повісток, то 84% осіб повістки отримали вчасно, з них 3 особи поставили оцінку чотири, а 40 респондентів оцінку п’ять. 2% опитаних «більш-менш» вчасно отримують повістки та 5 осіб поставили два бали на дане питання.
В блоці «Сприйняття роботи судді» на запитання «Неупередженість та незалежність… » 80% опитаних поставили оцінку 4-5, і лише 14% респондентів поставили оцінку від 1-3.
78% опитаних вважають, що рішення по їхній справі було добре обґрунтованим.
96% громадян відповіли, що судові засідання по їхніх справах відбувались вчасно завдяки належній організації роботи суду, і лише 4% відповіли негативно.
Проаналізувавши відповіді по анкетуванню можна зробити висновок, що потрібно вжити наступних заходів: в приміщенні суду слід встановити термінали, для сплати судового збору, а також встановити пандуси для людей з обмеженими можливостями; по справах, що розглядаються повідомляти учасників процесу телефоном про хворобу (чи відрядження) суддів та відкладення судових засідань; поширювати серед відвідувачів інформацію про веб-сторінку суду та заохочувати їх нею користуватися.
Результати анонімного анкетування будуть використані керівництвом суду, для удосконалення організації роботи суду.